1.Tuote-ja hintatiedot
Tuotteiden tuote- ja hintatiedot näkyvät verkkosivuillamme. Hinnat eivät sisällä postikuluja ellei asiasta ole muuta ilmoitettu. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %. Lopulliseen hintaan lisätään toimituskulut jotka sisältää postus-ja käsittelykulut. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
2. Toimitusehdot
Toimitamme tuotteet ainoastaan Suomeen. Lähetämme tilaukset 1-4 arkipäivän kuluttua tilauksesta, ellei tuotteen kohdalla ole erikseen muuta ilmoitettu. Ruuhka-aikaan, esimerkiksi alennusmyyntien aikana toimitusajat saattavat olla normaalia pidemmät!
Jos haluat peruuttaa tilauksesi tai tehdä siihen muutoksia, on tärkeää, että otat meihin yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen vinputiikki@outlook.com tai puhelimitse 045 650 3628 mahdollisimman pian ennen kuin ehdimme pakata ja toimittaa tilauksen.
Sinulla on 14 vrk:n palautusoikeus tilaamillesi tuotteille. Palautuksesta tulee ilmoittaa sähköpostilla osoitteeseen vinputiikki@outlook.com 14 päivän sisällä paketin vastaanottamisesta. Tämän jälkeen tuotteet ovat palautettava viipymättä. Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön ja siisti, myöskään tuotelappuja ei saa irrottaa! Tuotteet tulee palauttaa alkuperäisissä pakkauksissa. Mikäli tuote on esim. likainen tai karvainen emme palauta täyttä summaa. Jos tuote on käyttökelvoton, niin palautamme sen asiakkaalle, joka tällöin myös vastaa palautuskuluista. Liitä mukaan asiallisesti täytetty asiakaspalautuslomake joka löytyy paketista sekä pankkitietosi, mikäli haluat purkaa kaupan. Asiakaspalautus käsitellään ja mahdolliset rahapalautukset maksetaan 14 päivän kuluessa palautuksen käsittelystä.
Pakettia säilytetään postissa ja pakettiautomaateissa 7 vrk, jonka jälkeen lähetys palautuu meille. Jos olet estynyt noutamaan paketin, ILMOITA SIITÄ MEILLE SÄHKÖPOSTITSE! Jos asiakas jättää paketin noutamatta ilman ilmoitusta, veloitamme noutamattomasta paketista aiheutuneet kustannukset (15 €) asiakkaalta. Näillä kuluilla tarkoitetaan toimitusta, pakkausta, kuljetusta, postiennakkoa, palautuksen kuljetusta sekä takaisin varastoon lajittelua.
3. Maksutavat
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj,
y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Klikkaa tutustuaksesi Paytrail maksupalveluun: www.paytrail.com
4. Minimitilaus
Meillä ei ole minimitilausrajaa. Lisäämme toimituskulut jokaiseen tilaukseen.
5.Toimitusaika
Lähetämme tilauksen 1-4 työpäivässä. Jos toimitusaika on poikkeava, siitä on ilmoitettu tuotteen kohdalla. Jos toimitusajassa ilmenee viivästymisiä, otamme yhteyttä.
Jos haluat peruuttaa tilauksesi tai tehdä siihen muutoksia, on tärkeää, että otat meihin yhteyttä osoitteessa vinputiikki@outlook.com mahdollisimman pian ennen kuin ehdimme pakata ja toimittaa tilauksen.
6. Palautukset
Tilaamillasi tuotteilla on 14 vrk:n palautusoikeus*. Palautettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen eli tuotteen tulee olla käyttämätön ja siisti eikä siinä olevia tuotelappuja saa irrottaa! Mikäli tuotteessa on epäpuhtauksia, jotka joudumme puhdistamaan, emme palauta täyttä summaa. Jos tuote on myyntikelvoton, emme voi vastaanottaa palautusta. Jos joudumme lähettämään käytetyn/epäpuhtaan tuotteen takaisin asiakkaalle, asiakas vastaa toimituskuluista.
Uima-asujen on oltava käyttämättömiä eikä niissä olevia sinettejä saa irrottaa. Muuten emme voi vastaanottaa palautusta hygieniasyistä.
*HUOM! Sukkahousuilla, korviksilla ja hiuskoristeilla ei ole palautusoikeutta hygieniasyistä.
Huom! Tarkista, ettei tuotteissa ole esim. lemmikin karvoja tai muita epäpuhtauksia.
Toimi näin:
Asiakaspalautuksesta on aina ilmoitettava meille sähköpostitse. Ota yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen vinputiikki@outlook.com. Ilmoita viestissäsi tilausnumerosi, nimesi, tuoteet ja niiden palautuksen syy sekä mahdolliset vaihtotoiveesi, niin autamme sekä koon valinnassa ja varaamme vaihtotuotteet sinulle valmiiksi. Saat vastausviestissäsi Postin palautustunnuksen lähettämistä varten.
Kirjoita saamasi palautuskoodi pakettiin ja jätä paketti postin kuljetettavaksi.
Täytä palautuskaavake ja kirjoita siihen tietosi sekä miksi haluat palauttaa tuotteet.
Palautukset osoiteeseen:
ASIAKASPALAUTUS
VINPUTIIKKI OY
RIENILÄNTIE 1
38420 SASTAMALA
Puh. 045 650 3628
Lähetä paketti asiakaspalautuksena ylläolevien ohjeiden mukaisesti. Vaadi postista palautuskuitti todisteeksi palautuksestasi ja säilytä se.
Kadonnutta pakettia ei korvata ilman kyseistä kuittia.
Palautuksissa palautamme sinulle tuotteiden hinnan, toimituskuluja ei palauteta. Palautuksista ei myöskään makseta takaisin mahdollisia maksutapa-/laskutuslisiä (laskutilaukset).
Jos tuote on viallinen, Vinputiikki Oy vastaa palautus- ja vaihtokuluista.
HUOM! Noutamaton paketti ei ole sama kuin palautus! Jos et jostain syystä pysty noutamaan pakettia, ilmoita meille asiasta sähköpostitse: vinputiikki@outlook.com.
Jos asiakas jättää noutamatta paketin, ilmoittamatta siitä Vinputiikille veloitamme noutamattomasta paketista aiheutuneet kulut (15 €) asiakkaalta laskun muodossa. Toistuvissa noutamatta jätetyissä toimituksissa emme enää toimita kyseisen asiakkaan tilauksia.
7.Tietosuoja
Tietosuojaseloste
Rekisterinpitäjä ja sen yhteystiedot
Vinputiikki Oy / Y-tunnus 2779369-6
Rieniläntie 1
38420 Sastamala
Sähköposti: vinputiikki@outlook.com
Vinputiikki Oy:n tietosuojavastaava: Niina Valkama-Järvensivu puh. 045 650 3628
Tämä tietosuojaseloste on tarkoitettu Vinputiikki Oy:n asiakkaille ja potentiaalisille asiakkaille, mukaan lukien verkkosivujemme käyttäjät ja markkinointitoimintamme kohteet. Tämän tietosuojaselosteen tarkoituksena on kertoa, mitä henkilötietoja keräämme ja miten näitä tietoja käytetään.
Mitä tietoja kerätään?
Asiakasrekisteriin tallennetaan asiakkaan etunimi, sukunimi, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maa, sähköpostiosoite, puhelinnumero, asioidessa käytetty kieli, asioidessa käytetty valuutta.
Yritysasiakkaalta tallennetaan lisäksi yrityksen nimi, y-tunnus ja alv-tunnus.
Lisäksi verkkokaupan/myymälän tilaustietoihin tallennetaan asiakkaan tilauksen yhteydessä antamat tiedot, kuten tilauksen tuotesisältö, maksutapa ja toimitustapa.
Mihin henkilötietoja käytetään?
Henkilötietoja käytetään:
Käsittelemme henkilötietoja lain sallimiin liiketoiminnallisiin tarkoituksiin ja täyttääksemme lakisääteiset velvollisuutemme. Näitä käsittelytarkoituksia ovat:
Myynti ja siihen liittyvät palvelut
Myyntikäsittely, kuten tilaukset/ostot, toimitukset, laskutus
Takuut, laadun varmistaminen, reklamaatiot, palautteet, tiedustelut ja muu tuotteisiin ja palveluihin liittyvä kommunikointi
Verkkokauppa ja sen ylläpito
Asiakassuhteiden hallinta
Viestintä ja suhdetoiminta
Markkinointi, mukaan lukien verkkoseuranta ja kohdennettu mainonta
Markkinointitapahtumat ja – kilpailut
Liiketoiminnan kehittäminen
Tuotteiden ja palvelujen analysointi, tilastoiminen ja kehittäminen
Palvelujen ja verkkosivujen käytön seuranta palvelujen kehittämiseen ja optimointiin
Tietoturva
IT-ympäristöjen tietoturvan varmistaminen
Lakisääteisten oikeuksiemme turvaaminen esim. puolustautuminen oikeusvaateeseen tai riidan ratkaiseminen. Lisäksi henkilötietoja käsitellään lakisääteisten velvoitteiden täyttämiseksi kuten väärinkäytösten estämiseksi ja muiden osapuolten etujen suojaamiseksi.
Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on sopimus, suostumus tai oikeutettu etu.
Henkilötietojen käsittelyssä on huomioitu 25.5.2018 alkaen noudatettavan EU:n tietosuoja-asetuksen asettamat vaatimukset.
Kuinka kauan henkilötietoja säilytetään?
Säilytämme henkilötietoja niin kauan, kuin on tarpeellista rekisterin käyttötarkoitusten toteuttamiseksi. Lisäksi joitain tietoja voidaan säilyttää kauemmin, niiltä osin kuin se on tarpeen laissa asetettujen velvollisuuksien, kuten kirjanpitoa ja kuluttajakauppaa koskevien vastuiden hoitamiseksi.
Kun henkilötietoja ei enää tarvita, siihen tarkoitukseen mihin ne on kerätty, tiedot passivoidaan ja niiden käsittelyä rajoitetaan esim. vain lakisääteisiin tarkoituksiin. Tämän jälkeen tiedot poistetaan lopullisesti kohtuullisessa ajassa. Säilytysajan pituus riippuu tiedon käyttötarkoituksesta. Esimerkiksi myyntiin liittyvät tiedot säilytetään vähintään 10 vuotta johtuen lakisääteisistä kirjapitovelvollisuuksista.
Tietojen luovutus kolmansille osapuolille
Luovutamme henkilötietoja yhteistyökumppaneille liiketoiminnan mahdollistamiseksi.
Vastaanottajien ryhmät
Rahoitus- ja luottotietopalvelujen tarjoajat
Kirjanpitopalvelujen tarjoajat
IT-palvelujen tarjoajat
Palvelujen tai tuotteiden toimitus, asiakaspalvelu ja laadun varmistus
Markkinoinnin, viestinnän ja suhdetoiminnan palvelujen tarjoajat
Verkkoseurantapalvelujen tarjoajat
Koulutuspalvelujen tarjoajat
Rekisteröidyn oikeus saada pääsy tietoihin (tarkastusoikeus)
Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa, mitä häntä koskevia tietoja Vinputiikki Oy:n asiakasrekisteriin on talletettu. Tarkastuspyyntö tulee tehdä kirjallisesti. Tarkastusoikeus voidaan evätä laissa säädetyin perustein. Pyydämme tarvittaessa lisätietoja varmistaaksemme pyynnön esittäjän henkilöllisyyden. Vastaamme pyyntöihin viimeistään kuukauden kuluttua siitä, kun olemme varmistaneet esittäjän henkilöllisyyden ja saaneet riittävät tiedot pyynnön toteuttamiseen. Tarkastusoikeuden käyttäminen on lähtökohtaisesti maksutonta.
Rekisteröidyn oikeus vaatia tiedon oikaisemista, poistamista tai käsittelyn rajoittamista.
Oikeus saada pääsy tietoihin ja oikaista tietoja
Rekisteröidyllä on oikeus saada tieto siitä, mitä henkilötietoja me käsittelemme ja miten, tai vahvistus siitä, ettemme käsittele tietoja. Lisäksi rekisteröidyllä on oikeus saada häntä koskevat epätarkat tai virheelliset tiedot oikaistua.
Jos asiakas on rekisteröitynyt käyttäjä, hän voi esimerkiksi päivittää omia perustietojaan verkkokaupan tilihallinnan kautta. Siltä osin kuin rekisteröity tai käyttäjä voi toimia itse, hänen on ilman aiheetonta viivytystä, saatuaan tiedon virheestä tai, virheen itse havaittuaan, oma-aloitteisesti oikaistava, poistettava tai täydennettävä rekisterissä oleva virheellinen, tarpeeton, puutteellinen tai vanhentunut tieto.
Siltä osin kuin rekisteröity ei pysty korjaamaan tietoja itse, korjauspyyntö tehdään suoraan Vinputiikin tietosuojasta vastaavalle henkilölle.
Rekisteröidyllä on oikeus vaatia meitä poistamaan henkilötiedot tai rajoittamaan niiden käsittelyä. Mikäli meillä on lakisääteinen peruste kieltäytyä pyynnöstä, ilmoitamme asiasta rekisteröidylle. Rekisteröidyllä on oikeus vastustaa henkilötietojen käsittelyä tiettyihin tarkoituksiin (kuten suoramarkkinointi).
Oikeus siirtää tiedot toiseen järjestelmään
Rekisteröidyllä on oikeus saada häntä koskevat henkilötiedot, jotka hän on toimittanut meille, jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa, sekä oikeus siirtää kyseiset tiedot toiselle rekisterinpitäjälle. Siirron kohteena olevien henkilötietojen käsittelyn tulee perustua suostumukseen tai sopimukseen, ja tietojen käsittelyn tulee olla automaattista.
Oikeus perua suostumus
Mikäli rekisteröity on antanut suostumuksen tiettyyn henkilötietoja koskevaan käsittelyyn, hän voi koska tahansa perua suostumuksensa.
Rekisteröidyn oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle
Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle, jos rekisterinpitäjä ei ole noudattanut toiminnassaan soveltuvaa tietosuojasääntelyä.
Miten rekisteröity voi käyttää oikeuksiaan?
Rekisteröity voi käyttää oikeuksiaan ottamalla yhteyttä meihin, yhteystiedot löytyvät tämän tietosuojaselosteen alusta. Pyyntö tulee esittää kirjallisesti ja sen tulee sisältää riittävästi tietoja, joiden avulla voimme varmistaa henkilöllisyyden. Lisäksi, sen tulee olla riittävän yksilöity/kohdennettu, jotta voimme toteuttaa sen. Pyydämme lisätietoja tarvittaessa.
Ilmoitamme henkilötietojen vastaanottajille, jos olemme saaneet pyynnön oikaista, poistaa tai rajoittamaan tietojen käsittelyä, ellei tämä osoittaudu mahdottomaksi tai vaadi kohtuutonta vaivaa.
Meillä on oikeus kieltäytyä suorittamasta sellaisia pyyntöjä, jotka ovat ilmeisen perusteettomia tai kohtuuttomia, erityisesti jos sellaisia esitetään toistuvasti. Meillä on myös vaihtoehtoisesti oikeus periä toimenpiteistä kohtuullinen maksu, joka perustuu siitä aiheutuviin kustannuksiin.
Henkilötietojen turvallisuus
Käsittelemme henkilötietoja soveltuvan tietosuojalainsäädännön mukaisesti, ja varmistamme tietojen käsittelysopimuksilla, että myös alihankkijamme noudattavat näitä säädöksiä.
Meillä on ajantasaiset tekniset tietoturvajärjestelyt, jotka suojaavat henkilötietoja oikeudettomalta pääsyltä tai tiedonsiirrolta, sekä vahingossa tapahtuvalta tai laittomalta tiedon tuhoamiselta, hävittämiseltä tai muuttamiselta. Järjestelmien ja ympäristöjen, joissa henkilötietoja käsitellään, tietoturva ja tietosuoja on kokonaisuudessaan toteutettu asianmukaisesti. Olemme varmistaneet tallennetun tiedon, pääsyoikeuksien ja luottamuksellisen sekä arkaluonteisen tiedon käsittelyn tietoturvan.
Henkilötietoihin pääsy on rajattu siten, että työntekijöillä on pääsy vain niihin tietoihin, joita he tarvitsevat työtehtäviensä suorittamisen. Pääsynhallinta perustuu työntekijän tehtäviin ja toimintoihin. Kaikkien henkilötietoja käsittelevien henkilöiden tulee käsitellä tietoja luottamuksellisesti. IT-ympäristöön pääsy vaatii tunnistautumista , ja järjestelmiin pääsyä on myös rajoitettu erilaisilla käyttäjäoikeuksilla. Fyysisiin tiloihin pääsyä on rajattu yksilöllisin pääsyoikeuksin ja avaimin.
Muutokset tähän tietosuojaselosteeseen
Muutamme tai päivitämme tätä tietosuojaselostetta tarpeen vaatiessa esim. myynti- tai markkinointikäytäntöjen muutosten, palvelujen tarjoajien vaihtumisen tai lainsäädännön muutosten takia. Muutoshistoria löytyy tietosuojaselosteen yhteydestä. Merkittävistä muutoksista voimme ilmoittaa myös erillisellä ilmoituksella (esim. sähköpostilla).
Versiohistoria
#1/25.5.2018
#2/9.11.2020